1Citizen

1Citizen
Supported by 1Citizen

1Citizen

1Citizen
Supported by 1Citizen

Thursday, August 11, 2011

Sedih VS Gembira

Apa yang dapat aku katakan dalam kehidupan ini?
Hidup ini umpama roda yang berputar...
sekejap kita di atas..
sekejap kita dibawah...
sekejap kita gembira..
sekejap kita sedih..
Iya.. itu lah lumrah hidup kata orang..
sudah menjadi sebahagian dalam hidup kita...

Itu yang sering berlaku dalam diri..
Sekelip mata aku kehilangan insan yang aku sayangi..
sukar hendak aku luahkan kepada mu wahai blog ku...

Ingin ku kata kan aku bahagia??
Iya .. memang aku bahagia.. sangat-sangat..
dan aku takkan lupa kata-kata itu..
" Congratulation.. you have lost someone in ur life"..

wau!!! betapa hebatnya kata-kata itu... membuatkan aku terpukul...
mungkin dia akan salahkan aku juga kerana sering membuatkan dia terluka...
dan dia akan membenciku sampai dia dapat melupakan aku dalam hidupnya..
dan ingin ku katakan kepada diri ini..
" sekarang kau bahagia kerana menghancurkan hati orang!"

tapi apa kan daya... dan aku tahu.. sampai kapan pun..dia pasti akan membenciku..
aku sedih... kerana terpaksa melepaskanmu.. dan bukan niatku untuk membuat diri mu sebagai simpanan ku..

aku sedar diriku siapa..
dan aku tahu kau hanya mengasihani aku..
aku nampak kekasihmu yang cantik...
aku tidak lah secantik wanita itu..
aku tidak lah sesuci wanita itu..
dan aku tidak lah sebijak dia untuk berkata-kata..

tetapi aku ingin diri ku dihiasi dengan perhiasan syurga...
yang sudah pasti akan berkekalan di alam sana...
kenapa kau salahkan aku?
ingin sangat kah kau melihat tangisan ku ini?
rasa pilu hatinya ditinggalkan orang itu..

ingin ku jerit..
"JANGAN TINGGALKAN AKU!!"

tapi semua itu percuma.. maafkan aku kerana melukai mu... dan aku yakin.. kau takkan ganggu aku lagi.. kerana kau telah bahagia dengan kekasih mu...

No comments:

Post a Comment